| Welcome to the University of Lodz Repository! We collect and share the output of research and teaching employees of the University of Lodz. Resources deposited in the Repository – publications, research data – are given a permanent identifier (handle). Our platform, based on DSpace, provides access to open scientific resources, as well as integration with other sources of scientific information, including linking an author account to an ORCID ID. |
|
| The University of Lodz Repository operates as an institutional repository based on Regulation No. 51 of the Rector of the University of Lodz of 31 March 2015. | |
| For matters related to depositing documents, | |
| please contact the Repository team – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
| Aleksandra Brzozowska | |
| Paweł Fiszer | |
| Marta Gołuchowska | |
| Olga Hummel | |
| Anna Zatora | |
| University of Lodz Library, room 109, 1st floor. | |
Communities in DSpace
Recently Added
-
Problem powtórzenia we współczesnym dyskursie estetycznym oraz w artystycznych praktykach modernizmu
(2005)W rozprawie autor podejmuje próbę systematycznej eksploracji współczesnego dyskursu estetycznego w kontekście problemu powtórzenia. Bada ponadto kształt, jaki problem powtórzenia przybierał w obrębie artystycznych praktyk ... -
Motywy cyklu dobowego i rocznego w poezji Leopolda Staffa
(2005)Autorka niniejszej rozprawy podjęła problematykę związaną z motywami (w tradycyjnym rozumieniu literaturoznawczym) cyklu dobowego i rocznego w poezji Leopolda Staffa. Kolejne rozdziały są poświęcone odpowiednim do cyklu ... -
The concept of grammatical category in generative grammar and cognitive grammar
(2005)Głównym celem niniejszej rozprawy jest ustalenie, w jaki sposób problem zidentyfikowany przez Ferdinanda de Saussure'a jest rozwiązywany w dwóch współczesnych paradygmatach teoretycznych, a mianowicie w gramatyce generatywnej ... -
Biblioteka naukowa jako lobby etyczne
(2025-10-24)Obawy i realne zagrożenia związane z nasilaniem się nieetycznych zachowań publikacyjnych w nauce powodują, że rosną oczekiwania wobec uczelni — oczekiwania ze strony decydentów, organizacji, ale także ze strony środowiska ... -
Aktywność edukacyjna w średniej dorosłości w kontekście biografii rodzinnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-05-20)Tekst przedstawia analizę i interpretację biografii 57-letniej kobiety w aspekcie edukacyjnym i w przestrzeni rodziny. Celem badania było przyjrzenie się, jak osoba dorosła rozumie uczenie się i jak to służy kształtowaniu ...

