Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 230-249 z 855
-
Idea olimpizmu i zasada fair play w działalności polskich stowarzyszeń sportowych w Łodzi w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The goal of this article is portraying the aspects associated with the Olympic Idea and the principle of fair play in activities of Polish sports associations in the city of Lodz in the interwar period. In the paper were ... -
Idea olimpizmu jako alternatywna koncepcja edukacyjno-wychowawcza
(Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji , Lwów-Poznań-Warszawa, 2010)In times of crisis of educational values the idea of Olympism, together with the principle of fair play is perceived by many supporters as one of the most effective forms of education, which should find a prominent place ... -
Idea wyższych szkół nauczycielskich na łamach czasopism pedagogicznych z lat 50. i 60. XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Identity and Dignity in Narrative Biographical Episodes of Contemporary Polish ‘Non-migrants’
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Inicjatywy wydawnicze Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych na rzecz rozwoju szkoły średniej (wybrane przykłady)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Inspiracje dydaktyczne do pracy z grupą zróżnicowaną – wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023) -
Instytucje oświatowe w Tarnowie w świetle lokalnej prasy („Unia” 1882–1887)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Instytucjonalne i pozainstytucjonalne wsparcie seniorów – na przykładzie województwa łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Tekst jest próbą ukazania różnych (wybranych) możliwości wsparcia osób starszych w formie zarówno instytucjonalnej, jak i pozainstytucjonalnej, na przykładzie województwa łódzkiego. Zawiera informacje o aktualnej sytuacji ... -
Instytucjonalny system resocjalizacji nieletnich w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Instytut Programów Szkolnych jako „koordynator” edukacyjnej polityki programowo-wydawniczej w latach 70. i 80. XX wieku w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej UŁ (1991–2021)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)W publikowanym w trzydziestolecie działalności Instytutu Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej (wcześniej Zakładu/Katedry) opracowaniu przedstawiono genezę oraz kolejne etapy rozwoju tej uniwersyteckiej ... -
Integralny Pluralizm Metodologiczny – nowe podejście w badaniach edukacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
International Schools for LGBTQ+ Youth: A Comparative Case Study of the Educational Function of International Schools in Poland
(Emerald Publishing Limited, 2024)This study explores the role of international schools in creating safe and inclusive environments for LGBTQ+ youth, particularly in light of the challenging political climate of the current prevailing authoritarian education ... -
Interpretacja biografii zawodowej jako przykład zastosowania interpretacji hermeneutycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The article contains a proposal of application of hermeneutical interpretation in reference to the tradition of biografical interview. The rules of interpretation, being in the world, intersubjectivity, dialogics, the world ... -
Introcepcja w filozofii wychowania Bogdana Nawroczyńskiego – zarys potencjału kategorii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
„Iskry” (1952–1992) – oficyna wydawnicza kreująca upodobania czytelnicze młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Istota i natura uczenia się dzieci w perspektywie ucieleśnionego poznania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Osiągnięcia neuronauk stają się obecnie niezwykle istotnym kontekstem konstruowania i rekonstruowania teorii uczenia się i rozwoju dzieci. Ważnych i coraz bardziej znaczących odniesień do namysłu nad istotą i naturą ...