Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 310-329 z 855
-
Mała astronomia. Wyobrażenia Układu Słonecznego u dzieci 5-letnich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Prawidłowe wyobrażenie kulistego kształtu Ziemi, lokalizacji ludzi żyjących na planecie oraz prawidłowe wyobrażenie ruchu Ziemi i Księżyca wokół Słońca pozwala wyjaśnić podstawowe zjawiska astronomiczne, takie jak zjawisko ... -
Media regionalne a zainteresowania kulturalne młodzieży. Studium pedagogiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Mentoring społeczny wyzwaniem dla europejskiej polityki edukacyjnej i szansą dla uczniów przedwcześnie porzucających naukę
(Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku, 2014)Zmiana przed jaką stoi edukacja w Europie, wymaga nowego spojrzenia na problem wczesnego kończenia nauki i rolę mentoringu społecznego w przeciwdziałaniu temu zjawisku. Przed państwami członkowskimi stoją nowe zadania ... -
Mentoring w przedsiębiorstwach na przykładzie łódzkiej instytucji finansowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Nowadays, mentoring, as well as coaching, becomes significant method of relaying knowledge. Its effectiveness has been also recognized in private sector, where it is more and more often practising to teach young professionals. ... -
Metoda projektów we wczesnej edukacji szansą demokratyzacji przestrzeni edukacyjnej dziecka
(Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2014) -
Metodologiczna rekonstrukcja warunków tworzenia wiedzy – wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-09-14)Publikacja podejmuje metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice jako dyscyplinie zakorzenionej w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych. Krytyczna rekonstrukcja procesu badawczego traktowana jest jako ... -
Metodologiczno‑etyczne aspekty prowadzenia badań fokusowych z udziałem przedstawicieli instytucjonalnego systemu wsparcia dla rodzin z problemem alkoholowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem artykułu jest refleksja nad dylematami o charakterze etyczno metodologicznym, których doświadczyły badaczki w trakcie planowania oraz realizacji badań fokusowych z udziałem przedstawicieli instytucjonalnego systemu ... -
Michel Foucault as a Heterotopia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Michel Foucault jako heterotopia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Michel Foucault’s scattered “autobiographical pieces” supported by the vivid biographical reminiscences of Didier Eribon, George Dumézil and others, give the reader a unique opportunity to examine the interrelationship ... -
Miejsce gimnastyki we współczesnym szkolnym wychowaniu fizycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Wychowanie fizyczne jest formą uczestnictwa dzieci i młodzieży w kulturze fizycznej i stanowi jej szczególną część. Obok sportu i rekreacji fizycznej, wychowanie fizyczne ma na celu przygotowywać młode pokolenie do ... -
Miejsce osób starszych w doświadczeniach biograficznych studentek i studentów – refleksje z badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Autorka tekstu podkreśla niekwestionowaną wartość i znaczenie relacji międzypokoleniowych. Poddała analizie projekty biograficzne (Biograficzne mapy życia) studentek i studentów, by poszukiwać w doświadczeniach biograficznych ... -
Miejsce placówki resocjalizacyjnej w systemie wsparcia społecznego nieletnich ciężarnych i matek. Perspektywa wychowawców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Celem badań zaprezentowanych w artykule jest analiza doświadczeń wychowawców placówek resocjalizacyjnych w pracy z nieletnimi ciężarnymi oraz poznanie ich opinii dotyczących rozwiązań organizacyjnych w odniesieniu do ... -
Miejska Szkoła Pracy jako przykład nowatorstwa pedagogicznego w szkolnictwie powszechnym międzywojennej Łodzi
(Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013) -
Miejskie place gier i zabaw w rozwijaniu aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w międzywojennej Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Rozwój ruchowy jest ważnym wyznacznikiem rozwoju ogólnego, w tym rozwoju umysłowego dziecka. Na związek ruchu z uczeniem się i na jego znaczenie dla umiejętności edukacyjnych wskazywali lekarze, pedagodzy, psychologowie, ... -
„Miesięcznik Towarzystwa Szkoły Ludowej” (1901–1906) i „Przewodnik Oświatowy” (1907–1939) oraz ich wydawca – Towarzystwo Szkoły Ludowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Między lękiem a nadzieją. Stosunek rodziców osób niepełnosprawnych do przyszłości i jego znaczenie w kontekście oddziaływań rehabilitacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Celem artykułu jest przedstawienie sytuacji rodziców osób niepełnosprawnych w kontekście spostrzegania przyszłości oraz zwrócenie uwagi na znaczenie orientacji temporalnej rodzica i jego myślenia o przyszłości w procesie ... -
Między „Życiem a opowieścią o życiu” dyskusja nad auto/biograficznymi wymiarami doświadczenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Międzykulturowy dialog z Innym na łamach miesięcznika „Kontynenty” jako forma samokształcenia i samodoskonalenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Międzynarodowe systemy hotelowe (MSH) jako problem badawczy w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Hotelarstwo jest obok podróży tą częścią rynku usług turystycznych, która generuje największe wydatki w portfelach turysty i która może mieć wiele pozytywnych implikacji na lokalne rynki (Yin, Hastings, 2007). Współczesny ... -
Międzypokoleniowe uczenie się w kontekście badania historii życia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)This article presents some of possible understanding “learning” term and juxtaposes it with model of intergeneration relationship by Karl Mannheim in order to present one of possible understanding intergenerational learning ...