Recent Submissions

  • Publiczny wymiar sportu 

    Moterski, Filip (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Uprawianie sportu, skorelowane z tematyką zdrowego stylu życia, bez wątpienia stało się modne, o czym świadczą dane GUS, które mówią, że w okresie od 1.10.2015 do 30.09.2016 roku niemal połowa Polaków deklarowała ...
  • Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na tle organizacji innych sektorów 

    Reichel, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Obywatele uczestniczą w życiu społeczeństwa w organizacjach zwanych organizacjami pozarządowymi lub potocznie endżiosami (NGOs – z ang. non-governmental organisations). Istnieją także inne określenia tego typu organizacji, ...
  • Uwarunkowania sprawnego zarządzania procesami rewitalizacji w polskich miastach 

    Stawasz, Danuta ORCID; Wiśniewska, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Projekty rewitalizacyjne stanowią wyzwanie z wielu punktów widzenia, zarówno od strony planistycznej, organizacyjnej, jak i finansowej. Muszą jednak przede wszystkim przynieść oczekiwane i trwałe korzyści w ujęciu ...
  • Interes publiczny i przestrzeń – kilka uwag 

    Kowalewski, Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Udzielenie odpowiedzi na pytanie, czym jest interes publiczny, jest niezmiernie trudne, dotyczy bowiem niezwykle szerokiego pojęcia, zdaniem niektórych autorytetów naukowych – niedookreślonego. Mamy również do czynienia ...
  • Planowanie przestrzenne jako instrument ochrony interesów publicznych 

    Drzazga, Dominik (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Planowanie jako działalność człowieka można rozpatrywać z dwojakiego punktu widzenia. W tzw. ujęciu prakseologicznym jest ono logicznie uporządkowanym w czasie zbiorem czynności prowadzących do osiągnięcia celów określonych ...
  • Marketing terytorialny a generowanie rozwoju miast i regionów 

    Rudolf, Wawrzyniec ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Celem rozdziału jest pokazanie rozwoju marketingu w sektorze publicznym ze szczególnym uwzględnieniem marketingu terytorialnego skierowanego do jednostek terytorialnych – miast i regionów. Zamierzeniem autora jest ...
  • Scenariusze rozwoju metropolii Gdańsk–Gdynia–Sopot 

    Zaucha, Jacek; Komornicki, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    W 2006 roku ukazał się artykuł profesorów Markowskiego i Marszała porządkujący podejście do badania fenomenu wielkich miast i ich obszarów funkcjonalnych [Markowski, Marszał, 2006]. Pojawił się on na kanwie żywej w tym ...
  • Czynniki rozwoju miast w Polsce – wstęp do badań 

    Orankiewicz, Agnieszka; Turała, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Na gruncie polskim prekursorem podejścia do zintegrowanego zarządzania rozwojem obszarów funkcjonalnych, w którym kluczową rolę odgrywa koncepcja kapitału terytorialnego, jest prof. Tadeusz Markowski, który zdefiniował ...
  • Kapitał terytorialny – źródło przewagi konkurencyjnej 

    Nowakowska, Aleksandra (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Celem artykułu jest teoretyczna analiza pojęcia „kapitał terytorialny”. Wychodząc z założeń i twierdzeń terytorialnego paradygmatu rozwoju, artykuł opisuje różnorodne ujęcia kapitału terytorialnego, by na tak określonej ...
  • Szanse i zagrożenia wdrażania koncepcji smart city w Polsce 

    Sikora-Fernandez, Dorota ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
  • Governance jako element zintegrowanego zarządzania rozwojem obszarów metropolitalnych 

    Danielewicz, Justyna; Żak-Skwierczyńska, Małgorzata ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
  • Przekształcenia wybranych elementów systemu regionalnego Polski 

    Gaczek, Wanda Maria (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Celem opracowania jest poszukiwanie odpowiedzi na kilka pytań. Czy cechy zidentyfikowanego przez R. Domańskiego [2011] kodu rozwojowego systemu regionalnego Polski są trwałe, czy raczej stopniowo zmieniają się w wyniku ...
  • Nowa urbanizacja miast i aglomeracji miejskich o przemysłowej proweniencji 

    Klasik, Andrzej; Kuźnik, Florian (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Celem opracowania jest pokazanie nowej urbanizacji miast i aglomeracji miejskich jako procesu twórczo rozwijającego nowe koncepty miast, specyficzne dla wieku globalizacji, technologii cyfrowych i kreatywności. Podstawą ...
  • Sylwetka naukowa Profesora Tadeusza Markowskiego 

    Kudłacz, Tadeusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Miasta są złożonymi, wieloelementowymi organizmami, a zarządzanie nimi wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Obecnie, gdy w zarządzaniu miastami istotnego znaczenia nabrało podejście terytorialne, trzeba zwrócić ...
  • Rozwój zrównoważony a planowanie miast w świetle doświadczeń ostatniego ćwierćwiecza 

    Marszał, Tadeusz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
  • Wprowadzenie 

    Danielewicz, Justyna; Sikora-Fernandez, Dorota ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Miasta są złożonymi, wieloelementowymi organizmami, a zarządzanie nimi wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Obecnie, gdy w zarządzaniu miastami istotnego znaczenia nabrało podejście terytorialne, trzeba zwrócić ...
  • Czynniki rozwoju w praktyce polityki spójności zorientowanej terytorialnie 

    Churski, Paweł; Herodowicz, Tomasz; Konecka-Szydłowska, Barbara; Perdał, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
    Celem opracowania jest przedstawienie autorskiej propozycji operacyjnej konkretyzacji działań ukierunkowanych na wzmacnianie i tworzenie czynników rozwoju w podejściu zorientowanym terytorialnie. Postępowanie badawcze ...
  • Strategia sukcesji władzy i własności w spółkach rodzinnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 

    Majda-Kariozen, Aleksandra ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
    W ostatnich trzech dekadach problematyka przedsiębiorczości rodzinnej jest podejmowana przez coraz liczniejsze grono badaczy, także w Polsce, a jej znaczenie wyraźnie wzrosło. Mimo zidentyfikowania przez środowisko naukowe ...
  • Znaczenie nowoczesnych technologii dla konkurencyjności przedsiębiorstw prowadzących gospodarkę magazynową 

    Bogołębska, Justyna ORCID; Bogołębski, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
    Nowoczesne technologie są obecnie ważnym elementem wspierającym rozwój przedsiębiorstw. Firmy są zainteresowane wprowadzaniem rozwiązań zwiększających efektywność działań i poprawiających jakość świadczonych usług. Praktyczne ...
  • Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym 

    Łaszkiewicz, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
    Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym to oryginalna na polskim rynku wydawniczym monografia na temat konkurencyjności przedsiębiorstw w kontekście zagadnienia kreowania wartości. Autorka omawia ...

View more