SPIS TREŚCI

1. Transformacja logopedii czy logopedyczny butik, rabunek i błyskotki? Rekonesans zagadnień
Danuta Pluta-Wojciechowska
2. Dawne i współczesne nazwy seplenienia oraz określenia człowieka sepleniącego w języku polskim
Marceli Olma
3. Ankyloglosja w kontekście zaburzeń wybranych funkcji biologicznych oraz realizacji fonemu /r/ na podstawie badań własnych
Izabela Malicka-Podkalicka
4. Dysmedialność warg w dziecięcych realizacjach polskich fonemów dentalizowanych
Joanna Trzaskalik, Agata Sage, Michał Kręcichwost
5. Pozaorofacjalne warunki czynnościowe zaburzeń realizacji fonemów spółgłoskowych – na przykładzie przetrwałych ATOS, STOS i TOB
Paulina Czarnecka
6. Badanie dyskursu użytkowników języka polskiego z diagnozą afazji mieszanej
Robert Dębski, Paulina Wójcik-Topór, Urszula Malina
7. Ocena funkcjonowania językowego dzieci i młodzieży z mózgowymi malformacjami tętniczo żylnymi. Badania własne
Marlena Kurowska
8. Propozycja oceny funkcjonowania zmysłu powonienia i stymulacji węchowej dzieci w ramach postępowania logopedycznego w zaburzeniach o różnej etiologii
Gabriela Dragun, Ewa Racławska
9. Holistyczno socjoekologiczny model profilaktyki giełkotu. Założenia – cele – wyzwania
Monika Kaźmierczak
10. Ocena kompetencji językowych w warunkach wielojęzyczności dziecięcej – przyczynek do dalszych badań
Sofia Kamińska
11. Nazywanie emocji przez dzieci z ASD jako problem interdyscyplinarny
Elżbieta Sadowska
12. Uwagi do procedury i sposobu oceniania zadań sprawdzających fluencję fonemiczną w języku polskim
Joanna Zawadka

Recent Submissions