Welcome to the University of Lodz Repository! We collect and share the output of research and teaching employees of the University of Lodz. Resources deposited in the Repository – publications, research data – are given a permanent identifier (handle). Our platform, based on DSpace, provides access to open scientific resources, as well as integration with other sources of scientific information, including linking an author account to an ORCID ID. |
|
The University of Lodz Repository operates as an institutional repository based on Regulation No. 51 of the Rector of the University of Lodz of 31 March 2015. | |
For matters related to depositing documents, | |
please contact the Repository team – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Lidia Mikołajuk | |
Joanna Mróz | |
Anna Zatora | |
Marta Gołuchowska | |
University of Lodz Library, room 109, 1st floor. | |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ceraneum [15]
Recently Added
-
Metody i techniki prowadzenia konsultacji społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-09-20)Trudności, z którymi zmagają się osoby odpowiedzialne za prowadzenie konsultacji społecznych, są dość powszechne. Występują niezależnie od typu instytucji, tematu konsultacji czy miejscowości, która je organizuje. Właśnie ... -
Wpływ drobnoustrojów z rodzaju Lactobacillus izolowanych z moczu na patogenność Proteus mirabilis i rozwój infekcyjnej kamicy moczowej
(2024)Infectious urolithiasis is one of the urinary tract diseases, caused by urease-positive bacteria e.g. Proteus mirabilis. Due to the ineffective methods of treatment and prevention of this disease, alternative methods are ... -
Book Reviews
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-09-18) -
Theatre Reviews
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-09-18) -
Exploring the Visual and Performative Appropriation of Shakespeare in Pakistani Theatres
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-09-18)This research paper examines the experimental nature of appropriation focusing on The National Academy of Performing Arts (NAPA) renditions of Shakespeare’s Hamlet (1603) and Richard III (1597). It investigates how these ...